A telefon másik oldalán
Kedves olvasóim, az ünnepek előtt volt szerencsém az egyik ügyfelemnek telefonos segítséget nyújtanom. Nagyon sok emberrel beszélek nap, mint nap, de itt most egy kicsit “sales”-es feladat volt. Hirdetéseket kellet felhívni és meg kellet érdeklődni, hogy szeretnének-e ingatlanosokkal együtt működni.
Segítségként volt egy “szöveg” amivel telefonálni kellet, de tapasztalatom szerint, az emberek az első mondat végénél már türelmetlenek lettek, és egyből negatívan elutasítottak a szavamba vágva, de volt olyan is, aki türelmesen meghallgatott és kedvesen válaszolt.
A szöveg túl hosszú volt, ezért picit rövidítettem csak a lényeget mondtam el: ki vagyok, honnan, milyen okból, ezt is kulcs szavakban. Így hatékonyabb voltam, szívesebben hallgattak végig, mert nem fecséreltem az idejüket és felajánlottam a segítségem. Az emberek többsége nem szereti ha telefonon keresik őket, mert attól félnek, hogy aki a telefon másik végén van az rámenős, tukmálós, felesleges dolgokra akarja rávenni őket, pedig nem így van. Az igazság az, hogy minden telefonos ügyintéző csak segíteni akar a legjobb tudása szerint, ezért ha legközelebb telefonon keresnek, legyünk türelmesek, ha épp nincs időnk akkor kérjük meg kedvesen, hogy hívjon vissza egy jobb időpontban. Így mindenkinek kellemesebb lesz a beszélgetés.